maanantai 9. maaliskuuta 2015

SaiPa ja minä

Aurinko alkoi taas paistaa, kun saavuin Lappeenrantaan! On täälläkin vähän lumi vähentynyt sillä aikaa, kun minä olin siellä varsinaisella kotipaikkakunnallani etelässä. Kun lähdin, oli lunta Lappeenrannassa aika lailla, kuten aiemman kirjoituksen kuvista näkee. Mutta nyt kevättä on ilmasssa ja mikäs sen mukavampaa.

Kyselin tuossa aiemmin, että missä baarissa sitä kannattaisi pörrätä. Sain tänne blogiin ehdotuksia ja myös Facebookissa Lappeenranta-ryhmässä tuli paljon ehdotuksia. Yksi asia kuitenkin tuli ilmi. Monessa baarissa katsotaan kiihkeästi SaiPan matseja. Tulossa olisi tiistaina SaiPa - HIFK matsi ja torstaina SaiPa- Blues. Täällä pähkäilen, että menisikö paikan päälle vai baariin ja kumpana päivänä lähtisin liikenteeseen...

Tässä vaiheessa on myös pakko paljastaa oma suhteeni SaiPa:aan. Lämpimässä suhteessani SaiPa:aan on yksi kiihkeä este. Tässä suhteessa on kolmas pyörä...  Tappara. En ole eläissäni asunut Tampereella eikä minulla ole Tampereeseen satunnaisia työkäyntejä ja muita vierailuja kummempaa suhdetta. Nuoruudessani vaan sattui sellainen juttu, että kuuntelin eri joukkueiden kannatuslauluja c-kasetilta ja kappale: Tappara on terästä, vaan vetosi. Lapsuudessani Tappara pärjäsi, mutta sitten alkoi fanille rankka kausi. Tappara oli 15 vuotta ilman mestaruutta. Jostain syystä kaikki asiakkaani ja ystäväni olivat selvillä faniudestani ja ärsyttivät minua minkä ehtivät. Asuin silloin Helsingissä ja väittivät minua pääkaupungin ainoaksi Tapparafaniksi. Erään tuttavaperheen lapsia piti kuulemma kieltää erityisesti soittamasta minulle aina, kun Tappara hävisi. Mutta minä jaksoin vaan olla fani. Tänä aikana tästä suhteesta muodostui hyvin vahva.

SaiPaa aloin seurailemaan kuitenkin sillä silmällä SaiPan rankkoina aikoina 90-luvulla. Taidan olla vähän omituinen?!!! Jotenkin minulle SaiPasta alkoi muodostua se kakkosjoukkue.  Aina kannatin SaiPaa, jos se pelasi muuta kuin Tapparaa vastaan. Oikeastaan SaiPa on siis se kolmas pyörä. En toisaalta ole ajatellut luopua kummastakaan. En myöskään ole edes Tapparan suhteen mikään aktiivinen fani.

Kai tämä rakkaus kahteen sallitaan?



Terveisin

Sari



Ei kommentteja: